REKLAMA
Znaleziono 640 wyników
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempieartykuł
Pokaż artykuł
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempie
W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln mkw. GLA. Nasycenie przestrzenią handlową osiągnęło 337 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach spadł do 3,6%. Istotny wpływ na dynamikę polskiego rynku handlowego miało wprowadzenie nowych dyrektyw oraz debiut 30 nowych marek stacjonarnych.
Wysoka aktywność deweloperów na rynku powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Wysoka aktywność deweloperów na rynku powierzchni handlowych w Polsce
Trzeci kwartał 2024 roku przyniósł kontynuację wysokiej aktywności deweloperskiej, a nowe otwarcia zostały kompletnie zdominowane przez parki handlowe. To pierwszy taki kwartał w rozwoju polskiego rynku powierzchni handlowych, kiedy jeden format całkowicie zdominował nową podaż – tak wynika z analizy Cushman & Wakefield.
Projekty wielofunkcyjne tworzą już dojrzały rynek w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekty wielofunkcyjne tworzą już dojrzały rynek w Polsce [RAPORT]
Jak wynika z raportu wiodącej firmy doradczczej Colliers pt. „Mixed-use 2.0. Adaptacja projektów do zmieniających się potrzeb” polski rynek projektów wielofunkcyjnych wkroczył w fazę dojrzałości. Z połączenia podstawowych funkcji, takich jak biura, handel i usługi, projekty te ewoluują w kierunku coraz większej kompleksowości i elastyczności. Tym samym jeszcze lepiej adaptują się do potrzeb lokalnych społeczności miejskich i wyzwań zrównoważonego rozwoju miast.
Najwięcej nowej powierzchni handlowej w Polsce od blisko dekady [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Najwięcej nowej powierzchni handlowej w Polsce od blisko dekady [RAPORT]
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. W ubiegłym roku deweloperzy ukończyli ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlowej, co jest najlepszym wynikiem, jaki zanotował polski rynek od 2015 roku. Wysokiej aktywności deweloperskiej towarzyszyło rosnące zainteresowanie nowych marek handlowych i, co ważne, poprawiające się nastroje konsumentów, które przełożyły się na wzrost sprzedaży detalicznej.
[Polska] Co przyciąga inwestorów do Polskiartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Co przyciąga inwestorów do Polski
Jakie firmy najczęściej wchodzą na polski rynek? Co motywuje globalny biznes do inwestowania i rozwi...
[Polska] Banki ziemi na wyczerpaniuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Banki ziemi na wyczerpaniu
Czy deweloperzy mają problem z zakupem gruntów pod inwestycje mieszkaniowe? Jak kształtują się ceny...
[Polska] Ile kosztuje lokal handlowo-usługowy w nowym osiedluartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Ile kosztuje lokal handlowo-usługowy w nowym osiedlu
Ile trzeba zapłacić za lokal handlowo-usługowy na terenie osiedla mieszkaniowego? W których inwestyc...
[Warszawa] Galeria Północna wita milionowego klientaartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Galeria Północna wita milionowego klienta
Zaledwie cztery tygodnie od otwarcia Galeria Północna świętuje frekwencyjny sukces. Pierwszy od 10 l...
[Polska] Jakie projekty mieszkaniowe wybierają rodziny z dziećmiartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Jakie projekty mieszkaniowe wybierają rodziny z dziećmi
W jakich osiedlach najchętniej kupują mieszkania rodziny z dziećmi? Jakie czynniki są dla nich decyd...
Piętno pandemii? W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcachartykuł
Pokaż artykuł
Piętno pandemii? W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcach
Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci Colliers zwracają uwagę na zmianę oczekiwań pracowników biur, o czym świadczy między innymi znaczący spadek odsetka osób, którym wystarcza dostępna oferta handlowo-usługowa – dziś jest to zaledwie 9%, podczas gdy w 2018 r. było to 29%. Autorzy raportu zauważają także, że poszerzyło się grono osób korzystających ze strefy handlowo-usługowej w biurowcach i otwarcie jej się na okolicznych mieszkańców czy turystów.
Upadły pomysły na "nową" opłatę planistyczną w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Upadły pomysły na "nową" opłatę planistyczną w Polsce
Opłata planistyczna naliczana w wysokości 30 proc. wzrostu wartości nieruchomości, nawet wtedy gdy nie dochodzi do jej sprzedaży, ostatecznie zniknęła z projektu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Ministerstwo rezygnuje też z pomysłu, aby decyzje o warunkach zabudowy posiadały termin ważności. Czyżby był to efekt zmasowanej krytyki i szeregu uwag zgłoszonych w ramach konsultacji publicznych?
Colliers podsumowuje rok 2023 na rynku magazynowym i wskazuje trendy na 2024 r.artykuł
Pokaż artykuł
Colliers podsumowuje rok 2023 na rynku magazynowym i wskazuje trendy na 2024 r.
Po 2023 r., w którym branża logistyczno-magazynowa zmagała się ze wzrostem czynszów i pustostanów, magazyny wchodzą w nowy rok z dobrymi perspektywami. Eksperci Colliers spodziewają się stabilizacji stawek czynszu i zwiększonej aktywności inwestycyjnej. Pozytywny wpływ na sektor będzie mieć m.in. rozwój elektromobilności oraz transportu morskiego.
20 lat Polski w UE z perspektywy nieruchomościowego rynku inwestycyjnegoartykuł
Pokaż artykuł
20 lat Polski w UE z perspektywy nieruchomościowego rynku inwestycyjnego
Dwie dekady od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej były czasem dynamicznego rozwoju kraju i rynku nieruchomości komercyjnych, efektywnie wykorzystanym na profesjonalizację sektora. Nie stałoby się to bez udziału unijnych środków. Według danych Ministerstwa Finansów od 1 maja 2004 roku do końca 2023 roku Polska otrzymała łącznie 245,5 miliarda euro, co po odliczeniu składek członkowskich daje kwotę ponad 160 miliardów euro na rozwój i modernizację.
Powstający w centrum Warszawy biurowiec The FORM pozyskał pierwszego, dużego najemcęartykuł
Pokaż artykuł
Powstający w centrum Warszawy biurowiec The FORM pozyskał pierwszego, dużego najemcę
Lincoln Property Company Poland, uznany inwestor, deweloper i zarządca działający w sektorze nieruchomości komercyjnych w USA i w Europie, realizuje budowę swojego flagowego projektu deweloperskiego w Polsce: warszawskiego biurowca The FORM. Generalnym wykonawcą jest firma PORR S.A., wchodząca w skład austriackiej PORR Group. Za wyłączną komercjalizację projektu The FORM odpowiedzialny jest zespół ekspertów JLL. Oddanie budynku do użytku planowane jest na koniec IV kwartału 2024 roku.
OTCF – właściciel marki 4F wprowadził się do kompleksu biurowego The Park Krakówartykuł
Pokaż artykuł
OTCF – właściciel marki 4F wprowadził się do kompleksu biurowego The Park Kraków
Właściciel marki 4F – firma OTCF S.A. w styczniu br. wprowadziła się do najnowszego biurowca B1 w krakowskim projekcie realizowanym przez White Star Real Estate i Cain International – The Park Kraków. Tym samym spółka skonsolidowała swoje dotychczasowe biura w Krakowie i Wieliczce i oficjalnie przeniosła główną siedzibę na ulicę Saską 25C w Krakowie. Właściciel największej polskiej marki sportowej objął w sumie ponad 8,2 tys. mkw. powierzchni, zajmując 4 spośród 6 pięter dostępnych w budynku. Za aranżację wnętrz nowego biura OTCF odpowiadała pracownia Trzop Architekci.
Volvo, Netflix, Google – dlaczego giganci wybierają Polskę?artykuł
Pokaż artykuł
Volvo, Netflix, Google – dlaczego giganci wybierają Polskę?
Kilka dni temu Volvo ujawniło plany otwarcia w Krakowie Tech Hubu, w którym rozwijane będą kompletne i kluczowe funkcje nowych, w pełni elektrycznych samochodów. Z kolei w styczniu Netflix ogłosił, że otwiera centrum inżynieryjne w Warszawie, w którym rozwijane będą rozwiązania umożliwiające proces produkcji treści. To kolejni światowi giganci po Google i Intel, którzy w ostatnim czasie postanowili zainwestować nad Wisłą. Jakie czynniki przyciągają zagraniczne firmy do Polski?
Deweloperzy na rynku handlowym wciąż stawiają na małe miasta i małe formatyartykuł
Pokaż artykuł
Deweloperzy na rynku handlowym wciąż stawiają na małe miasta i małe formaty
W I połowie 2022 roku w Polsce oddano do użytku blisko 110 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, z czego 19 tys. mkw. stanowiły rozbudowy. Tym samym odnotowano najniższą półroczną podaż od pięciu lat. Dominującą pozycję wśród nowych inwestycji zajmują parki handlowe w małych miastach i prognozy na kolejne miesiące nie wróżą zmiany tego trendu.
Kolejne 20 mln mkw. powierzchni magazynowej powstanie w perspektywie kilku lat – raport Cushman & Wakefieldartykuł
Pokaż artykuł
Kolejne 20 mln mkw. powierzchni magazynowej powstanie w perspektywie kilku lat – raport Cushman & Wakefield
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała drugi kwartał 2022 roku na rynku magazynowym. W pierwszej połowie br. całkowity popyt na powierzchnie magazynowe w Polsce osiągnął poziom 3,8 mln mkw., z czego 2,2 mln mkw. wynajęto w drugim kwartale. Jakie inne wnioski płyną z raportu i czego może spodziewać się branża magazynowa w najbliższych miesiącach?
Kompleksy mixed-use przyszłością polskich miast?artykuł
Pokaż artykuł
Kompleksy mixed-use przyszłością polskich miast?
Kompleksy nieruchomości łączące wiele funkcji – czyli mixed-use – coraz bardziej zyskują na znaczeniu – w oczach deweloperów, inwestorów, a przede wszystkim odbiorców. zaspokajając potrzebę lokalności oraz umożliwiając realizację codziennych potrzeb w pobliżu miejsca zamieszkania. I chociaż obecnie blisko 90% obiektów tego typu znajduje się w miastach, to przewiduje się, że w kolejnej fazie uwaga inwestorów skieruje się również w stronę projektów podmiejskich – wynika z najnowszego raportu "Mixed-use. Jak go zrozumieć?", przygotowanego przez firmę doradczą Colliers.
Wmurowano kamień węgielny pod Koszalin Power Center [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Wmurowano kamień węgielny pod Koszalin Power Center [FILM + WIZUALIZACJE]
Proces budowy Koszalin Power Center – największego i najnowocześniejszego kompleksu handlowego w regionie Koszalina przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Projekt realizowany przez firmy Acteeum Group i Falcon Investment Management we współpracy z Leroy Merlin oraz Agata zaoferuje już na początku przyszłego roku 30 sklepów na łącznej powierzchni 38 tys. mkw. GLA. 20 czerwca br. miało miejsce podpisanie aktu erekcyjnego oraz odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod Koszalin Power Center. W wydarzeniu tym wzięli udział przedstawiciele Urzędu Miasta Koszalin, inwestorów przedsięwzięcia oraz firm zaangażowanych w projekt.
REKLAMA